' روی پرده سینماهای کانادا در اگست | پرنیان
هنر و سرگرمی — 02 سپتامبر 2011

 

برای آنها که به عادت مرسوم کانادایی‌ها، هر هفته برای تماشای بلاک‌باسترهای هالیوودی راهی سالن‌های سینما می‌شوند، آخرین ماه اکران تابستان ۲۰۱۱ می‌تواند جاذبه‌هایی داشته باشد که سه مورد آنها در اینجا معرفی شده‌اند.

خیزش سیاره میمون‌ها

Rise of the Planet of the Apes

برای آنها که به داستان‌های علمی-خیالی علاقه‌مند هستند، بازگشت به مجموعه داستان‌های سیاره میمون‌ها که یک نوبت در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ سر و صدای زیادی برپا کردند حتما جذاب خواهد بود. در این نسخه امروزی‌تر که تحت تاثیر مباحث جنجالی روز به موضوعاتی چون علوم ژنتیک، سلول‌های بنیادی و ترکیب دی‌ان‌ای انسان و حیوانات پرداخته است با دانشمند جوانی سروکار داریم که برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب و مواردی چون آلزایمر روی نوعی داروی ارتقادهنده توانایی‌های مغزی کار می‌کند و آزمایشات خود را بر روی یک بچه شامپانزه انجام می‌دهد که به مدد همین داروها از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار می‌شود و چون فرزند نابغه یک انسان تربیت می‌شود. اما وقتی ورق برمی‌گردد و کسانی در کمپانی نقشه‌های دیگری در سر می‌پرورانند، او تصمیم می‌گیرد رهبری دیگر میمون‌ها را در دست بگیرد و انسان‌ها را برده سازد.

فیلم را کارگردان جوان انگلیسی، روپرت وایات کارگردانی کرده که پیشتر در تولید فیلم‌های کوتاه، مستند و مستقل فعال بوده و این اولین تجربه‌اش در تولید یک اثر پرخرج هالیوودی است. بازیگرانی چون جیمز فرانکو و فریدا پینتو نقش‌های اصلی را برعهده دارند و فیلم در ۵ اگست و با درجه PG-13 اکران می‌شود که معنایش این است که خشونت و برخی صحنه‌های وحشت‌زای آن برای مخاطبان کم سن و سال مناسب نیست.برای آنها که به نمادپردازی و تمثیل‌ها در این‌گونه آثار علاقه‌مند هستند، خیزش (ظهور) سیاره میمون‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارد.

بچه‌های جاسوس: همه زمان‌ها در جهان به صورت چهاربعدی

Spy Kids: All the Time in the World in 4D

اگر پیشتر شاهد حداقل یکی از سه قسمت بچه‌های جاسوس بوده باشید نیاز به توضیح خاصی نیست. این در واقع یک پروژه شخصی است که کارگردان مبتکر امریکایی رابرت رودریگویز از ده سال پیش یعنی سال ۲۰۰۱ آغاز کرد تا تاثیر تکنولوژی دیجیتال بر تولید ارزان‌قیمت فیلم‌های سینمایی را به کمپانی‌های بزرگ نشان دهد و بعد از آن همین ماجرا را با تکنولوژی سه‌بعدی انجام داد. قطعا بخش زیادی از گسترش یافتن این نوع تکنولوژی در سینما محصول همان خوش‌فکری‌های رودریگویز بوده است.

فراتر از اینها، خود فیلم‌ها خیلی آثار ویژه‌ای نبوده‌اند و به هیچ‌وجه با کارهای برجسته کارگردان نظیر سین‌سیتی قابل مقایسه نیستند. در واقع، سری بچه‌های جاسوس، فیلم‌های مفرحی برای همه اعضا خانواده بوده‌اند؛ همین و بس. به احتمال زیاد قسمت چهارم هم همین خواهد بود البته با پیشرفت‌هایی در تکنولوژی دیجیتال و نمایش سه‌بعدی. در اینجا البته به شوخی، به فیلم یک بعد دیگر هم اضافه شده تا بتواند به چهارمین قسمت بودن اشاره داشته باشد! قرار است پاکت‌هایی به مخاطبان داده شود که در آن طی دستورالعملی مشخص شده در چه زمانی باید آن پاکت‌ها را بازکنند تا بوهای خاصی در فضا پخش شود که نقش بعد چهارم را بازی خواهد کرد.

فیلم درباره یک زن مامور مخفی است که هویت شغلی‌اش را از فرزندانش مخفی نگاه داشته اما با حمله جنایتکاران به منزلش این راز آشکار می‌شود و بچه‌ها فرصت می‌یابند تا در انجام این ماموریت توانایی‌هایشان را به مادرشان اثبات کنند. مشهورترین بازیگران فیلم جسیکا آلبا و آنتونیو باندراس هستند. فیلم از ۱۹ اگست اکران خواهد شد

بدل شیطان

بدل شیطان

The Devil’s Double

یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های چند ماهه اخیر، ترکیبی از تخیل، واقعیت، گروتسک و حادثه است. فیلم که در قصه‌پردازی از واقعیت تاثیر گرفته قرار است ما را با زوایایی از زندگی دیکتاتور معدوم عراق، صدام حسین و فرزندانش آشنا کند اما زاویه نگاه آن عجیب است. راوی قصه آدمی معمولی و بی‌ارزش از طبقات فرودست جامعه عراق است که ناگهان با شانس/بدشانسی روبرو می‌شود؛ شباهتش به عدی، پسر صدام که قصه‌های مربوط به خشونت و جنایت‌هایش روی پدر را سفید کرده، سبب می‌شود تا به عنوان بدل وی انتخاب شود و آموزش‌های ویژه‌ای را برای اینکه چون او رفتار کند پشت سربگذارد که نتیجه آنها تغییر تدریجی و تبدیل شدن به نسخه‌ای برابر اصل می‌شود.

لی تاماهوری بیشتر به کارگردان فیلم‌های حادثه‌ای با شخصیت‌پردازی قوی شهرت دارد و خصوصا در نمونه‌هایی چون روز دیگر بمیر Die Another Day از مجموعه جیمز باند که تفاوت زیادی با آثار قبلی این مجموعه داشت یا The Edge این تمایز را به روشنی به اثبات رسانده است. به همین دلیل احتمالا در این اثر هم با نوعی حادثه‌پردازی متفاوت که در آن قصه و روابط آدم‌ها مهم‌تر از خلق هیجان است مواجه خواهیم بود.فیلم از ۲۹ جولای به صورت محدود به روی پرده رفته اما قرار است از ۵ اگست در کانادا اکران گسترده‌اش را آغاز کند.

 

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان