' واژگان مربوط به خانه | پرنیان
سلامت — 05 سپتامبر 2011

نشاط تهرانی

تعدادی از کلمات و اصطلاحاتی را که در ارتباط با اسکان و انتخاب منزل کاربرد زیادی دارند در اینجا معرفی می‌شوند. اغلب این واژه‌ها در همه جای کانادا با همین مفاهیم یا مفاهیم خیلی نزدیک به اینها به کار برده می‌شوند.

Living Room: مهمان‌خانه یا اتاق پذیرایی که معمولا به صورت رسمی‌تر چیده می‌شود و معمولا به ورودی خانه نزدیکتر است.

Dinning Room: اتاق پذیرایی، اتاقی که در آن میز نهارخوری قرارداده می‌شود. این اتاق ممکن است مجزا ساخته شود یا تنها بخشی از مهمان‌خانه یا اتاق پذیرایی باشد.

Dinette: فضایی در محدوده آشپزخانه که محل غذاخوردن اعضای خانواده است و ممکن است مجزا یا جزئی از فضای آشپزخانه باشد.

Solarium: اتاقی شیشه‌ای رو به حیاط که ممکن است تنها دو یا سه فصل سال مورد استفاده قرار گیرد اما در زمستان بسیار نورگیر بوده و مکان مناسبی برای فعالیت و بازی کودکان است.

Master Bedroom: اتاق‌خواب اصلی که از همه اتاق‌‌خواب‌های خانه بزرگتر است و در بعضی موارد حمام و دستشویی مخصوص به خود و مجزا دارد.

In suit: حمام و دستشویی که در آن به اتاق‌خواب اصلی یا Master Bedroom باز می‌شود و بعضی اوقات یک در دیگر به راهرو یا فضای بیرون اتاق‌خواب نیز دارد. این سرویس بهداشتی اغلب بزرگترین و مجهزترین سرویس بهداشتی خانه است.

Closet: کمد دیواری که معمولا در اتاق‌های خواب و نزدیک در ورودی واقع شده است.

Full Bathroom: سرویس بهداشتی که دارای توالت، دستشویی و وان حمام یا دوش است.

Powder Room: سرویس بهداشتی که تنها توالت و دستشویی دارد. معمولا در قسمت ورودی خانه‌ها تعبیه می‌شود.

Walking closet: کمد دیواری بزرگ به حدی که می‌توان در آن قدم زد یا لباس عوض کرد. این نوع کمد دیواری معمولا مخصوص اتاق خواب اصلی است.

Laundry room: رختشوی‌خانه که معمولا در زیرزمین است و فضایی جداگانه را به خود اختصاص می‌دهد. در خانه‌های جدیدتر، برخی سازندگان این فضا را با طبقات بالا منتقل کرده‌اند.

Backyard: حیاط پشتی خانه که معمولا با حصار یا fence چوبی یا فلزی احاطه شده ‌است.

Front yard: حیاط رو به روی خانه که مسیر ورودی خانه در آن قرار گرفته است.

Entrance: محوطه کوچک ورودی خانه که بعضی مواقع برای جلوگیری از اتلاف گرمای خانه با یک در از فضای اصلی خانه جدا می‌شود. در واقع خانه‌ها در شهر مونترال بخصوص خانه‌های قدیمی‌تر معمولا دو در ورودی دارند.

Drive way or drive road: مسیر ورودی خانه که محل پارک ماشین یا ماشین‌های صاحبان خانه است. در اغلب محله‌های شهر مونترال مقررات خاصی برای پارک ماشین در کنار خیابان وجود دارد و معمولا به جز در مواردی خاص و با اجازه شهرداری امکان پارک ماشین در طول شب در کنار خیابان وجود ندارد به همین دلیل در تمام خانه‌ها فضایی از حیاط جلویی خانه به صورت آسفالت یا سنگفرش برای پارک ماشین در نظر گرفته شده‌است که در صورت وجود گاراژ، در امتداد آن قرار می‌گیرد.

Attic: فضای زیرشیروانی خانه که معمولا ورودی به سمت بام خانه در آن قراردارد. اگر فاصله این قسمت تا سقف مناسب باشد گاهی اوقات در این فضا یک یا دو اتاق کوچک یا انباری تعبیه می‌شود.

Basement: زیرزمین خانه که در حالت استاندارد باید ارتفاع آن ۶ فیت یا بیشتر باشد. این فضا کاربری‌های متنوعی دارد. از اتاق بازی گرفته تا اتاق نشیمن یا دفتر کار و رختشوی‌خانه و حتی اتاقهای خواب برای فرزندان بزرگسال در این قسمت از خانه قرار می‌گیرد. حتی در بعضی موارد زیرزمین خانه به صورت یک سوئیت جدا و دارای ورودی جداگانه ساخته می‌شود و قابل اجاره دادن است.

Staircase: راهروی مربوط به پله‌های داخل خانه یا همان پاگرد پله‌ها.

Cold Room: اتاق زیر پله که معمولا در زیرزمین خانه قرار می‌گیرد و فضای مناسبی برای نگهداری بعضی مواد غذایی است که باید در محیط خنک نگهداری شوند. با توجه به این که این اتاق در داخل خانه قرار دارد سرمای آن حتی در فصل زمستان بیش از اندازه نیست که باعث منجمد شدن مواد غذایی بشود.

مقاله کامل در آدرس زیر موجود است:

www.parscanada.com/_1492

 

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان