' ۱۰ دلیل برای بهتر شدن وضعیت تحصیل در استان انتاریو | پرنیان
آموزش — 12 اکتبر 2011

کمک به دانش‌آموزان برای رسیدن به نهایت توانایی‌های بالقوه‌اشان بخشی از برنامه‌ای است که با نام Open Ontario Plan
 شناخته می‌شود. یکی از اهداف مهم این برنامه این است که جامعه را از داشتن نیروی کاری که بتواند در اقتصاد جهانی آینده قدرت رقابت داشته باشد، مطمئن سازد.

۱-      مهدکودک‌های تمام‌وقت برای بچه‌های چهار یا پنج‌ساله

از پاییز ۲۰۱۰ در حدود ۳۵ هزار کودک ۵ ساله در بیش از ۶۰۰ مدرسه در استان انتاریو، شرکت در مهدکودک‌های ‌ تمام وقت را آغاز کردند.

۲-      دانش‌آموزان انتاریویی جزء بهترین دانش‌آموزان دنیا هستند

بر اساس یک تحقیق بین‌المللی در زمینه تحصیلات دانش‌آموزی که در برنامه PISA دانش‌آموزان ۱۵ ساله انتاریویی در زمینه خواندن جزء بهترین دانش‌آموزان جهان محسوب می‌شوند و در زمینه ریاضی و علوم نیز رتبه بسیار خوبی را از آن خود ساخته‌اند.

۳-      میزان فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان از دبیرستان همچنان در حال افزایش است

در سال تحصیلی ۲۰۰۹ – ۲۰۰۸، میزان فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی در این استان به ۷۹ درصد رسید. با توجه به این رقم، نتیجه گرفته می‌شود که اگر قرار بود نرخ فارغ‌التحصیلی همان باشد که در سال تحصیلی ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ بود، باید ۵۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کمتر از این فارغ‌التحصیل می‌شدند.

۴-      کلاس‌های دوره ابتدایی همچنان با جمعیت کمتری تشکیل شدند

در این سال تحصیلی همه کلاس‌های ابتدایی (به‌جز کلاس‌های تمام‌وقت مهدکودک‌ها) در استان انتاریو حداکثر با ۲۳ شاگرد یا کمتر از این تعداد تشکیل شد. تعداد شاگردان در بیش از ۹۰ درصد این کلاس‌ها، ۲۰ نفر یا کمتر بوده است.

۵-      مدارس جدید یا بازسازی‌شده فضای آموزشی بهتری را برای دانش‌آموزان انتاریویی فراهم نمودند

در سال ۲۰۱۰ در این استان ۴۰۰ مدرسه جدید ساخته شد و احداث ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز آغاز شد یا در دستور کار قرار گرفت. در همین زمان ۱۷ هزار مورد بازسازی یا بهبود وضعیت در مدارس نیز انجام شد یا همچنان در دست اقدام است.

۶-      والدین از وضعیت تحصیلی فرزندان خود اطلاعات مفیدی دریافت کردند

پاییز امسال والدین دانش‌آموزان دبستانی برای نخستین بار فرم‌های پیشرفته دریافت کردند. در این فرم‌های پیشرفته، بیشترین تاکید بر میزان رشد و پیشرفت دانش‌آموزان در مهارت‌های یادگیری و رفتار کاری آنها بوده تا به این ترتیب ارتباط میان والدین، معلمان و دانش‌آموزان تا حد امکان تسهیل شود.

۷-      کمک به دانش‌آموزان برای اخذ تصمیم‌های مالی درست

در این استان قصد بر این است تا سواد مالی به بخشی از آنچه دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم تا دوازدهم می‌آموزند، تبدیل شود. در این آموزش‌ها دانش‌آموزان فرا می‌گیرند که چطور پس‌انداز کنند، هزینه نمایند، سرمایه‌گذاری کنند و یا دارایی خود را مدیریت نمایند.

۸-      سرمایه‌گذاری برای تحصیل بیشتر شده است

در سال تحصیلی ۲۰۰۹ -۲۰۱۰ میزان سرمایه‌گذاری مالی دولت برای حمایت از مدارس و شوراهای آموزشی بیش از ۶۹۴ میلیون دلار (۳.۶ درصد) افزایش داشته است. از سال ۲۰۰۳ به این سو میزان سرمایه‌گذاری دولتی در امر تحصیل ۴۰ درصد یا معادل ۶ میلیارد دلار افزایش داشته است.

۹-      حمایت از دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که در مناطق فقیرتر زندگی می‌کنند بیشتر شده است

در حال حاضر در محله‌های فقیرتر ۱۴۵ مرکز آموزشی برای اولیا با عنوان Parenting and Family Literacy centres
احداث شده تا دانش‌آموزان بتوانند امر آموزش خود را بهتر آغاز کنند و والدین نیز رابطه قوی‌تری با مدرسه داشته باشند.

۱۰-  در حال حاضر مدارس برای تحصیل فضاهایی سالم‌تر هستند

غذای خوب، فعالیت‌های ورزشی روزانه و فضای سالم‌تر، همگی بخشی از برنامه‌ای با نام Ontario’s healthy school strategy هستند تا به دانش‌آموزان جوان کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را بشناسند و آنها را بالفعل سازند.

مطلب کامل را در این صفحه ببینید: http://www.parscanada.com/_1203

 

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان