' مراکز آموزشی بازی‌ها، انیمیشن و طراحی کامپیوتری در استان کبک | پرنیان
آموزش — 09 نوامبر 2011

مهدی دبیرزاده

صنعت بازی‌های کامپیوتری در استان کبک رتبه ششم را در دنیا به خود اختصاص داده است. تعداد ۶۲۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که از این تعداد، ۴۴۰۰ نفر به کار برنامه‌نویسی بازی‌ها می‌پردازند. بر اساس آمار، میانگین درامد سالانه افرادی که در این صنعت مشغول به کار هستند بین ۵۱،۳۳۱ دلار تا ۶۵،۹۲۵ دلار در سال ۲۰۱۰ بوده است. در استان کبک مراکزی که به آموزش تکنیک‌های طراحی بازی‌های کامپیوتری اشتغال دارند به شرح زیر هستند:

CENTRE NAD – National animation and design center Montreal

این موسسه که در شهر مونترال واقع شده است مدرک لیسانس در انیمیشن سه‌بعدی و طراحی دیجیتال ارائه می‌دهد. این آموزش به ۲ شاخه مختلف تقسیم می‌شود: فیلم و تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری…

– – center for continuing educatio- Concordia university

این دانشگاه همانطور که در گذشته به آن اشاره کردیم در شهر مونترال واقع شده است. دوره‌های آموزشی‌ ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از:

۱. گرافیک و هنرهای تجسمی (graphics & visualization); مدرک آموزشی ارائه شده بعد از پایان این دوره گواهینامه یا دیپلم می‌باشد و بعد از به پایان رساندن این دوره دانشجویان می‌توانند به دنبال موقعیت‌های شغلی‌ در زمینه طراحی بازی‌های کامپیوتری باشند.

۲. گواهی‌نامه برنامه‌نویسی بازی کامپیوتری، که دانشجویان را برای مشاغلی نظیر برنامه‌نویسی در زمینه مهندسی‌ نرم‌افزار آماده می‌کند. واحدهای درسی‌ ارائه شده شامل، سیستم عامل برای برنامه‌نویسی، متد برنامه‌نویسی با ++c، ساختار داده‌ها در ++c، مقدمه ۳D/Max, برنامه‌نویسی بازی کامپیوتری در ++c در ۲ سطح مختلف، برنامه‌نویسی directx و ریاضیات برای برنامه‌نویسی بازی می‌باشند.

– Desgraff institute

این موسسه در شهر شربروک در استان کبک واقع شده است. برنامه‌های آموزشی در این موسسه عبارتند از:

۱. آموزش پاره‌وقت در مدلسازی ۳ بعدی و ++c و open GL, که مدت ۵ هفته طول می‌کشد و دانشجویان را برای برنامه‌نویسی بازی کامپیوتری آماده می‌سازد.

۲. آموزش تمام‌وقت به مدت یک سال در زمینه مدل‌سازی سه‌بعدی و انیمیشن برای بازی‌های کامپیوتری، که این دوره آموزشی نیز دانشجویان را برای طراحی بازی کامپیوتری آماده می‌کند.

– Herzing College

این کالج در شهر مونترال واقع شده است و دارای رشته آموزشی انیمیشن سه‌بعدی و بازی‌های کامپیوتری می‌باشد. این دوره به مدت یک سال به طول می‌انجامد و مدرک A.E.C ارائه می‌دهد و این دوره آموزشی دانشجویان را برای کاریابی در زمینه بازی‌های کامپیوتری آماده می‌سازد. آموزش‌ها در این دوره عبارتند از: داستان‌سرایی، انیمیشن شخصیت‌ها، شخصیت‌سازی و صحنه‌آرایی، جلوه‌های ویژه و نورپردازی و یک دوره کارآموزی می‌باشد.

– Icari

این موسسه نیز در مونترال واقع شده و در آن انیمیشن سه‌بعدی و آنالیز تصویر آموزش داده می‌شود. همچنین دوره دیگری که شامل هنرهای تجسمی و آخرین تکنولوژی مربوط به هنر می‌باشد در این موسسه ارائه می‌شود. این موسسه کاملا خصوصی‌ است و در زمینه انیمیشن سه‌بعدی و دوبعدی در بازی‌های کامپیوتری آموزش‌هایی‌ ارائه می‌دهد.

– inter-dec college

این کالج نیز در شهر مونترال واقع شده است و دو دوره یک ساله برگزار می‌کند، یکی‌ طراحی بازی‌های کامپیوتری در زمینه طراحی بازی‌ها و دیگری انیمیشن سه‌بعدی برای کاریابی در زمینه هنر یا انیمیشن. این دوره‌ها شامل: بازی‌های کامپیوتری، بهسازی تصاویر بازی‌ها، انیمیشن سه‌بعدی برای تلویزیون و سینما، طراحی گرافیکی و عکاسی تبلیغاتی می‌باشند…[معرفی دانشگاه‌ها در ادامه]

متن کامل در www.parscanada.com/_1722

[متن دوم]

افزایش شکاف میان درآمد دیپلمه‌ها و دارندگان مدارک تحصیلی عالی

با وجود تمام بحث‌هایی که بر سر بالا رفتن بیش از حد تعداد دانشجویان کالج‌ها یا دانشگاه‌ها در گرفته، تحقیقات جدید همچنان نشان می‌دهند که درس خواندن به زحمتش می‌ارزد.

بر اساس نتایج گزارشی که یک نهاد استانی به نام شورایHigher Education Quality  استان انتاریو منتشر ساخته، طی بیست سال گذشته فاصله درآمدی میان فارغ‌التحصیلان عالی و دیپلمه‌ها تقریبا دو برابر شده است. در نتیجه محققان از دولت خواسته‌اند تا آنجا که در توان دارد جوانان را از منافع ادامه تحصیل آگاه ساخته و در این راه تشویق نماید.

منافع شخصی داشتن یک مدرک فوق دیپلم یا لیسانس مشخص است اما نکته‌ای که باید بر آن تاکید کرد منافع عمومی این موضوع است: با توجه به اصلاح ساختار و بنیان‌های اقتصادی در کانادا، بدون تردید داشتن نیروی کاری تحصیل‌کرده و خلاق از ضرورت‌های آینده خواهد بود و همین امر اهمیت تحصیلات عالی را بیش از گذشته خواهد ساخت.

…این یافته‌ها نشان می‌دهند که: فارغ‌التحصیلان کالج‌ها در استان انتاریو در گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال به طور متوسط ۲۵ درصد بیشتر از دیپلمه‌ها درآمد داشته‌اند که این رقم در دو دهه گذشته ۱۲ درصد بوده است. شکاف درآمدی بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و دیپلمه‌ها نیز در همین سال‌ها، از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است. به اعتقاد پروفسور دروز با وجود این‌که این اطلاعات تنها در مورد استان انتاریو بوده است، اما می‌توان آن را به سراسر کشور تعمیم داد.

… در دو دهه اخیر میزان ثبت‌نام در میان مردان و زنان در استان انتاریو به ترتیب ۴۳ و ۹۱ درصد افزایش داشته است. اما …هنوز در داده‌ها هیچ نشانی از مازاد بودن میزان فارغ‌التحصیلان نسبت به نیاز بازار کار به چشم نمی‌خورد.

متخصصان آموزش اخیرا به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برآمده‌اند که بر اساس آنها بتوانند دانش‌آموزان دبیرستانی و جوان‌تر را تشویق کنند تا برای آینده شغلی خود  به فکر شرکت در کالج‌ها یا دانشگاه‌ها باشند. در تحقیقی که ماه گذشته انجام شده، دیده می‌شود که دانش‌آموزان خیلی زودتر از آنچه گمان می‌رود یعنی قبل از آغاز سال نهم در فکر رفتن به دانشگاه هستند…

www.parscanada.com/_1116

 

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان