' اگر منتظر دریافت کارت PR و یا در فکر تقاضا برای شهروندی هستید | پرنیان
مهاجرت — 20 دسامبر 2011

اداره مهاجرت اخبار مهمی برای شما دارد

در چند هفته اخیر اداره مهاجرت تغییرات عمده‌ای در تعدادی از برنامه‌های مهاجرتی داده که علاوه بر متقاضیان مهاجرت به کانادا، مهاجران ساکن کانادا را هم متاثر خواهد کرد نظیر توقف دریافت تقاضا برای اسپانسرشیپی والدین که در همین شماره به آن پرداخته‌ایم. آنچه در آغاز بخش مهاجرت در این شماره پرنیان معرفی می‌شود دو اطلاعیه مهم یکی درباره مشکل عکس برای کارت‌های PR است که این روزها دریافت کارت خیلی‌ها را به تاخیر انداخته و دیگری خبررسانی در مورد تغییرات آتی پذیرش تقاضای شهروندی کانادا است که ارائه نمره زبان را اجباری خواهد کرد.

اعلامیه اداره مهاجرت درباره ارسال مجدد عکس برای صدور کارت PR

کسانی که اخیرا در کانادا لندد شده‌اند یا برای تمدید کارت PR اقدام کرده‌اند ممکن است با مسئله تاخیر زیاد در دریافت کارت و در ادامه، درخواست برای ارسال مجدد عکس مواجه شده باشند. این موارد به قدری زیاد شده است که اخبار آن به یکی از موارد عادی در بین این دسته از مهاجران تبدیل شده است. اینکه دقیقا علت این موضوع چیست و ایا اداره مهاجرت از این طریق در اندیشه کاهش موارد تقلب یا مواردی از این دست است یا نه چندان مشخص نیست اما اطلاعیه اخیر اداره مهاجرت که ترجمه متن آن در زیر آمده است گواهی بر حساسیت‌های جدید در ارتباط با این موضوع است.

اصلاح اشکالات موجود در مدارک و عکس‌ها برای تایید مدارک مورد نیاز اقامت دائم

خلاصه

هدف از این بولتن اجرایی به‌روز کردن روند اصلاح اشکالات موجود در عکس‌ها و مدارک به منظور تایید مدارک اقامت دائم (CoPR) است.

برای این کار مراحلی در نظر گرفته شده تا با اجرای آنها کار اصلاح عکس‌ها و داده‌های رسیده به دفتر سیدنی به منظور صدور مجوز اقامت دائم تسریع شود.

بر اساس این قانون که از تاریخ ۱ نوامبر سال ۲۰۱۱ لازم‌الاجرا شده است، از این پس این کار از طریق دفتر سیدنی انجام می‌گیرد و طی آن متقاضیان با دریافت راهنمایی متوجه اصلاحاتی که باید در مورد پرونده خود انجام دهند خواهند شد.

زمینه  

در ادامه روند صدور کارت اقامت دائم، مدارک و عکس‌های متقاضیان به دفتر سیدنی فرستاده می‌شود تا از نظر کیفی بررسی شود و معلوم گردد که عکس فوق مناسب درج روی کارت اقامت دائم هست یا خیر. معمولا در ۱۵ درصد از پرونده‌ها (حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ مورد در سال) نیاز به اصلاح عکس یا مدارک اتفاق می‌افتد. قبلا این موارد به دفاتر محلی CIC ارسال می‌شد. اما از آنجایی که این رویه زمان‌بر بود و نتیجه کار نیز گاه به دلیل گم شدن پرونده‌ها در جریان این نقل و انتقال چیزی نبود جز تاخیر زیاد در نهایی شدن کار پرونده‌ها، این روند تغییر یافت.

روند جدید 

برای احتراز از تاخیر و کارآمدی بیشتر روند بررسی، از ۱ نوامبر ۲۰۱۱ به بعد، دیگر دفاتر محلی CIC در موضوع اصلاح عکس و مدارک دخالتی نخواهند داشت.

در صورت مشاهده هر نوع مشکلی در این زمینه مستقیما از دفتر سیدنی با متقاضی از طریق ارسال نامه تماس گرفته خواهد شد. در این نامه دستورالعمل‌های لازم و مواردی که نیاز به اصلاح دارند به دقت ذکر می‌شوند و باید این موارد پس از اصلاح و یا تهیه مستقیما به سیدنی ارسال شوند. می‌توان این مکاتبات را از طریق بارکدی که CPC سیدنی برای آن در نظر می‌گیرد، ردیابی نمود.

در مواردی که نیاز به عکس جدید باشد، از طرف CPC یک فرم IMM5455 و نیز توضیحاتی در مورد مشخصات عکس برای متقاضی ارسال خواهد شد. سیدنی یک کپی دیچیتالی از عکس بازگردانده شده برای خود نگاه خواهد داشت تا به این ترتیب امکان مقایسه آن با عکس جدید ارسالی را داشته باشد.

در برخی موارد از جمله پناهندگان، مواردی که عکس قبلی برای مقایسه وجود نداشته و یا مواردی که نامه‌نگاری‌های اولیه به دریافت پاسخ منجر نشده باشد، پرونده‌ها به دفاتر محلی عودت داده می‌شوند. در مورد پرونده‌هایی که قبل از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۱ در سیدنی بررسی شده باشند، به شیوه گفته شده عمل خواهد شد. آدرس مطلب در سایت: www.parscanada.com/_1837

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان