' آشنایی با شرکت Oracle، مدارک تخصصی و دانشگاه آن | پرنیان
بازار کار — 24 ژانویه 2012

مهدی دبیرزاده

شرکت oracle حدود ۳۵ سال پیش بوجود آمد. این شرکت یکی‌ از پیشگامان در زمینه تولید نرم‌افزار برای مدیریت داده‌ها می‌باشد که شهرت جهانی‌ یافته است. در حال حاضر، این شرکت بزرگترین شرکت دنیا در زمینه نرم‌افزار مدیریت داده‌ها و دومین شرکت در دنیا در زمینه تولید نرم‌افزار است. شرکت oracle دارای یک profile کامل می‌باشد؛ این Profile شامل مجموعه‌ای از سرورها، ذخیره‌ساز‌ها storage و نرم‌افزارها است که با هم مهندسی‌ شده‌اند تا بهترین نتیجه را (Breaking Performance Record) داشته باشند. امروزه تکنولوژی oracle بیش از پیش در همه جا قابل رویت است به دلیل اینکه کمپانی oracle در چند سال اخیر تعداد زیادی از کمپانی‌های موفق دیگر را خریداری کرده و از نرم‌افزارهای آنها برای تولید profile کامل خود سود برده است. در زیر به طور خلاصه به برخی‌ از خریدهای عمده شرکت oracle می‌پردازیم.

۲۰۱۱: شرکت oracle شرکت RigthNow را به مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار خریداری کرد. شرکت RigthNow در زمینه تولید نرم‌افزار CRM (مدیریت ارتباطات با مشتریان) در فضای مجازی (clude) تخصص دارد. این خرید به شرکت oracle کمک می‌کند که در زمینه نرم‌افزار در فضای مجازی پیشرفت کند. Oracle Clude یکی‌ از سرویس‌های جدید این شرکت می‌باشد که به مشتریان این شرکت اجازه می‌دهد که با خرید این سرویس از سرورها و ذخیره‌ساز‌های تعبیه شده در Oracle استفاده کنند. با این سرویس، هزینه خرید و پشتیبانی‌ این سرور‌ها و ذخیره‌ساز‌ها بر عهده مشتری نخواهد بود. از طرفی‌ به مشترین این امتیاز را می‌دهد که بنا به نیاز، در سرور‌ها و ذخیره‌ساز تغییر بوجود بیاورد.

۲۰۰۹: شرکت oracle شرکت Sun Microsystem را به مبلغ ۷.۴ میلیارد دلار خریداری کرد؛ با این خرید شرکت oracle صاحب نرم‌افزار معروف Java و همچنین سرورهای Sun Sparc-Solaris شد.

به علاوه امتیاز نرم‌افزار مدیریت داده‌ها Mysql که بسیار در وب مورد استفاده است را به دست آورد. لازم به ذکر است که سیستم عامل Solaris یکی‌ از بهترین سیستم عامل‌های Unix است که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نرم‌افزار Java در صنعت کاربرد زیادی دارد. یکی‌ از موارد استفاده آن، سیستم عامل مبایل‌ها و تبلت‌های Android است. با خرید Sun بوسیله oracle این شرکت یک دعوی حقوقی علیه شرکت Google سازنده Android به دلیل استفاده از Java اقامه کرده که هنوز به نتیجه نرسیده است. بسیاری از متخصصین بر این باورند که نتیجه این دعوی آینده سیستم عامل اندروید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که بد از این خرید، شرکت Oracle با استفاده از سرور‌های Sun سپرک سولاریس اقدام به ساخت Exadata نموده که سریع‌ترین بازده را برای نرم‌افزار مدیریت داده‌ها ایجاد کرده است.

۲۰۰۸: شرکت oracle شرکت BEA System را به مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت بیشتر در زمینه تکنولوژی پیام‌رسانی messaging  و Service oriented architecture فعالیت می‌کرد. به این ترتیب در زمینه‌های کلیدی ارتباطات و Middleware به oracle کمک خواهد کرد.

۲۰۰۷: شرکت Hyperion به مبلغ ۳.۳ میلیارد دلار توسط oracle خریداری شده است. این شرکت سازنده نرم‌افزارهای مالی‌ برای ارائه طرح‌ها و بودجه‌بندی بوده است. Oracle با استفاده از این نرم‌افزار محصول جدیدی را به نام oracle business intelligence Enterprise  را به مشتریان ارائه کرد.

۲۰۰۵: شرکت Oracle شرکت Siebel CRM را به مبلغ ۵.۸ میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت صاحب یکی‌ ازبهترین نرم‌افزارهای CRM بود که در تجارت بسیار مورد استفاده قرار گرفته بود.

۲۰۰۴: oracle شرکت peoplesoft را به مبلغ ۱۰.۳ میلیارد خریداری کرد. این شرکت دارای یک سویت کامل نرم‌افزارهای کاربردی برای تجارت می‌باشد. این سویت شامل CRM مدیریت ارتباطات با مشتریان، HRSM مدیریت امور پرسنلی، Expense و هزینه‌ها،… می‌باشد. از آنجا که peoplesoft شرکت JD Edward را خریده بود با این معامله شرکت oracle صاحب این شرکت هم شد.

همین طور که ملاحظه می‌کنید شرکت Oracle با این معاملات صاحب بسیاری از شرکتهای IT پیشرو در زمینه تجارت و صنعت شده است، بنابرین بدست آوردن مدارک تخصصی این شرکت کمک بزرگی‌ برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی‌ مناسب می‌کند.

دانشگاه اراکل Oracle University

دانشگاه اراکل بازوی آموزشی اراکل است و یکی‌ از بزرگترین و شناخته شده‌ترین مراکز آموزشی IT در جهان است. نزدیک به ۷۰۰ کلاس درس در هفته در نوبت‌های مختلف در این دانشگاه برگزار می‌شود و نزدیک به ۶۱۰۰۰۰ دانشجو در سال در بیشتر از ۴۶۰۰ واحد درسی‌ فارغ‌التحصیل شده‌اند. تاکنون دانشگاه اراکل ۱.۳ میلیون متخصص را در زمینه‌های DBA, JAVA, MySQL, Solaris آموزش داده است. در تمام دنیا حدود ۵۰۰۰ مرکز امتحانی برای اخذ مدارک اراکل وجود دارد.

مزایای کلیدی استفاده از امکانات دانشگاه اراکل برای اخذ مدارکش عبارتند از:

– یادگیری اراکل از منبع اصلی‌، توسط تیم‌های درگیر در تولید محصولات واقعی‌ اراکل؛
– دانشگاه اراکل انواع مختلفی‌ از گزینه‌های یادگیری انعطاف‌پذیر را فراهم آورده است که دانشجویان را قادر می‌سازد که در هر نقطه و زمان آموزش ببینند؛
– تمام برنامه‌های درسی‌ برای شغل‌های واقعی‌ IT ساخته شده‌اند؛
– تدریس توسط شبکه گسترده‌ای از مدرسان متخصص در صنعت مربوطه،
– برنامه گواهینامه‌های اراکل، پیشرفت حرفه‌ای گسترده‌ای را در زمینه شغلی‌ فراهم می‌کند؛
– برنامه آموزشی اراکل با رضایت ۱۰۰% دانشجویان از آموزششان حمایت و تضمین می‌شود؛

فرمت‌های آموزشی انعطاف‌پذیر
دانشگاه اراکل سبک‌های یادگیری گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف فراهم آورده است. این فرمت‌های یادگیری، برای هر سناریوی یادگیری در زمان، مکان و موضوعات مختلف مناسب است. دانشگاه اراکل به موفقیت دانشجویان خود چنان مطمئن است که آموزش‌هایش را با رضایت ۱۰۰% دانشجویان تضمین می‌کند و اگر کسی‌ به طور کامل راضی‌ نباشد می‌تواند همان دوره را به طور مجانی‌ دوباره تکرار کند. در سال گذشته فقط ۰.۳ درصد از دانشجویان درخواست تکرار مجدد کلاسشان را داشته‌اند و در آمارگیری، ۹۹% دانشجویان، دانشگاه اراکل و دوره‌هایش را به دیگران توصیه کرده‌اند بدین صورت که آنها اعلام کردند که در دوره‌های دیگری از این دانشگاه ثبت نام خواهند کرد.

وقتی‌ دانشجویان دوره‌ای از دانشگاه اراکل انتخاب می‌کنند مطمئن هستند که بهترین دوره آموزشی ممکن را با بهترین آموزگاران موجود در صنعت انتخاب کرده‌اند.

آموزش در کلاس درس
آموزش در کلاس رایج‌ترین فرمت یادگیری است که دانشجویان را با تجربه عملی‌ مطابق با نیازمندی‌های بازار کار آماده می‌سازد.

آموزش سفارشی (custom Training)
علاوه بر کلاس‌های استاندارد، دانشگاه اراکل آموزش اختصاصی برای کارمندان مؤسسات ارائه می‌دهد؛ بدین منظور که آنها را برای استفاده از یک نرم‌افزار ویژه برای ارتقا سطح موسسه آماده کند. هدف این است که کارمندان قادر باشند از هر نظر از تکنولوژی‌های جدید بهره گیرند و درنتیجه باعث پیشرفت موسسه شوند.

کلاس‌های مجازی (virtual classes)
کلاس‌های مجازی اراکل دقیقا مانند کلاس‌های معمولی‌ آن است با این تفاوت که نیازی به مسافرت و جابجایی نیست. با جدیدترین تکنولوژی‌ها، بهترین مدرسان و کارآموزی هم‌زمان‌، دانشگاه ترکیب جالبی‌ از آموزش در کلاس درس و آموزش از طریق اینترنت را ارائه می‌دهد.

دوره‌های خودآموز (self-study Courses)
تمام تکنولوژی اراکل در بیش از ۳۰۰۰ کلاس online خلاصه می‌شود. این نوع دوره‌ها برای کارمندان مناسبتر است چون در هر زمان و مکان قابل دستیابی است. مرکز دانسته‌ها یا knowledge center نقطه اصلی‌ دسترسی‌ به کتابخانه گسترده دانشگاه اراکل در بخش آموزش الکترونیکی است. این کتابخانه تمام محصولات موجود در اراکل، از سطح بسیار بالای تخصصی تا آموزش‌های عمومی را شامل می‌شود. به طور مداوم نیز آموزش‌های جدیدی به مرکز دانسته‌های اراکل اضافه می‌شود که کاربران را از موضوعاتی که برای افزایش مهارت‌هایشان نیاز دارند مطلع می‌کند.

الگو‌های آموزشی‌ دانشگاه اراکل طوری طراحی شده‌اند که با موقعیت شغلی مورد نظر دانشجو هم‌خوانی داشته باشند. بنابر این دانشجو، دروس مورد نظر در رابطه با هدف خود را به راحتی‌ پیدا می‌کند. این دروس طوری طراحی شده‌اند که دانش و مهارت‌های عملی‌ مورد نیاز کاری را در اختیار دانشجو قرار دهند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه این الگو‌ها شما می‌تواند به قسمت Learning Path دانشگاه اراکل مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(1) دیدگاه

  1. very good

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان