' آشنایی بیشتر با فعالیت‌های شرکت هیدروکبک | پرنیان
مالی و اقتصادی — 10 آوریل 2012

افروز ایزدپناه

در نوشتار پیش به بخشی از فعالیتهای هیدروکبک اشاره شد. در این قسمت به ادامه این فعالیتها پرداخته می‌شود.

توزیع

پس از تولید و انتقال، نوبت به توزیع برق می‌رسد.هیدروکبک مسئول فروش برق به مشتریان در کبک می‌‌باشد. این کار توسط ترنسفورموتورهای زیرزمینی در مونترال انجام می‌شود.این شرکت اجرای شبکه‌ای به طول ۱۱۱۲۰۵ کیلومتر از خطوط ولتاژ متوسط و پائین را به عهده دارد. قسمت توزیع هیدروکبک اغلب نیرو و قدرت برق را از هیدروکبک خریداری می‌کند. این شرکت برای خریداری قدرتهای اضافی با انجام قرادادهای بلندمدت از طریق مناقصات اقدام می‌کند. برای رفع نیازهای کوتاه‌مدت، از کشورهای همسایه با نرخ بازار قدرت مورد نیاز خود را خریداری می‌کند. قسمت توزیع همچنین مسئول تولید نیرو در جوامع دوردست که به شبکه اصلی‌ متصل نیستند، می‌باشد.

سایر فعالیتها

تحقیق و توسعه

هیدروکبک در ۴۰ سال گذشته تا به حال، سرمایه‌گذاری قابل توجهی‌ در زمینه تحقیق و توسعه داشته است. علاوه بر بودجه پژوهشی دانشگاه، این شرکت تنها سازمان الکتریکی‌ شمال آمریکاست که موسسه تحقیقاتی‌ در مقیاس بزرگ را داراست(L’institut de recherché d’hydro-Quebec IREQ). این موسسه در Varennos در حومه ساحل جنوبی مونترال واقع شده است و با بودجه پژوهشی سالانه خود که بالغ بر حدود ۱۰۰ میلیون دلار می‌شود در زمینه تحقیقات برای ولتاژ بالا، مکانیک، ترمودینامیک، شبیه‌سازی و کالیبراسیون عمل می‌کند. تحقیقت انجام شده توسط دانشمندان و مهندسین این موسسه، به افزایش طول عمر سدها، بهبود عملکرد توربین‌های آبی، مدیریت شبکه بطور خودکار و افزایش ظرفیت انتقال خطوط برق ولتاژ بالا کمک کرده است.

یکی‌ دیگر از مراکز تحقیقات، آزمایشگاه فناوری انرژی LTE که در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد می‌باشد. این مرکز وظیفه انتقال و توسعه محصولات جدید را به عهده دارد. همچنین این موسسه به مشتریان صنعتی کمک می‌‌کند که بهره‌وری انرژی خودشان را بهبود ببخشند. در بیست سال گذشته، این موسسه همچنین کار تحقیق و توسعه نسبت به برقی کردن حمل و نقل زمینی‌ را انجام داده است. پروژه‌های کنونی شامل مواد باطری و پیشرفت در قطارهای برقی و در وسایل نقلیه الکتریکی‌ در مقیاس بزرگ می‌باشد. پروژه‌های انجام شده بر روی افزایش محدودهٔ و بهبود عملکرد در آب و هوای سرد و کاهش شدت زمان شارژ تمرکز دارند.

ساخت و ساز

ساخت و ساز پروژه‌های بزرگ آبی در شمال کبک خاطره خوبی‌ در اذهان عمومی‌ در طول سال‌های ۱۹۶۰-۱۹۷۰ نداشت. قسمت تجهیزات هیدروکبک به عنوان پیمانکار اصلی‌ این شرکت در سایتهای بزرگ ساخت و ساز، به استثنای پروژه‌های انجام شده بر روی قلمرو تحت پوشش توافقنامه خلیج جیمز بی‌ و شمال کبک، که به موسسه انرژی جیمز بی‌ اختصاص دارد، عمل می‌کند.

در منطقه جیمز بی‌ دو نیروگاه جدید در دست احداث است‌ که بزودی به اتمام می‌رسند. همچنین چهار ایستگاه تولید برق آبی بر روی رودخانه رومن (۱۱۵۵۰MW) در ۱۳ می ۲۰۰۹ آغاز شده است. این پروژه‌ها قرار است بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسند.

شرکت هیدروکبک

محیط زیست

ساخت و ساز و بهره‌برداری از امکانات تولید، انتقال و توزیع الکتریکی‌ دارای تاثیرات زیست محیطی‌ است و فعالیتهای هیدروکبک از این قاعده مستثنی نیستند. توسعه برق آبی بر روی محیط زیست طبیعی و همچنین بر روی مردمی که در این مناطق زندگی‌ می‌کنند تاثیر داشته است. به عنوان مثال، توسعه مخازن جدید، باعث افزایش سطح جیوه در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و در نتیجه تاثیر منفی‌ بر روی زنجیره‌ غذایی شده است. همچنین موجب افزایش و انتشار گاز گلخانه‌ای ناشی‌ از مخازن بطور موقت، و منجر به فرسایش مناطق ساحلی نیز شده است.

علاوه بر این، پروژه‌های برق آبی تاثیراتی در جهت تغییر محیط انسانی‌ داشته است. این پروژه‌ها موجب ایجاد موانع جدید در ناوبری، شکار‌های سنتی، تغییر عادات غذایی به علت وجود جیوه و نابودی ماهی‌ها و همچنین مختل کردن جامعه و فرهنگ مردم بومی ساکن در نزدیکی‌ تاسیسات شده است. برای پرداختن به نگرانی‌های زیست محیطی‌، هیدروکبک، اقدام به تأسیس کمیته حفاظت از محیط زیست در سال ۱۹۷۰ و واحد مدیریت زیست محیطی‌ در سال ۱۹۷۳ کرد. وظیفه این کمیته مطالعه و اندازه‌گیری اثرات پروژه‌ها و تاسیسات و ارزیابی تاثیر، و توسعه استراتژی‌های کاهش خطرات زیست محیطی‌ همراه با طرح‌های پژوهش و همکاری با جامعه ملی‌ است.

در نوشتار آینده نقش شرکت هیدروکبک را در اقتصاد کبک بررسی‌ خواهیم کرد.

 

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان