' آشنایی با کمپانی Cisco و گواهینامه‌های آن | پرنیان
بازار کار — 10 آوریل 2012

مهدی دبیرزاده

Cisco یک کمپانی بین‌المللی آمریکایی‌ است که دفتر مرکزی آن در شهر سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. کار این کمپانی طراحی و فروش قطعه‌های کاربردی در الکترونیک، شبکه، تکنولوژی ارتباطات و سرویس‌های مربوط به آن است.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۰ این شرکت ۷۰۰۰۰ کارمند دارد و درامد سالانه آن حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

این شرکت در سال ۱۹۸۴ پایه‌گذاری شد و در سال ۱۹۹۰ به بازار بورس پیوست. اولین محصول این شرکت router بود ولی‌ این تنها شرکتی نبود که چنین محصولی را می‌ساخت ولی‌ اولین کمپانی بود که router‌های خوب که با قابلیت پشتیبانی‌ پروتکل‌های مختلف بودند را عرضه می‌کرد.

در سال‌های انتهایی دهه ۱۹۹۰ با رشد تکنولوژی اینترنت، تمام دنیای ارتباطات تغییر کرد و IP یا همان Internet Protocole به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفت به همین دلیل شرکت cisco هم محصولات خود را توسعه داد و تولیداتش برای فراهم کننده‌های سرویس‌های اینترنت حیاتی شدند. اواخر مارس ۲۰۰۰ در زمانی‌ که تکنولوژی ارتباطات در نهایت رشد خود بود شرکت Cisco با ارزش‌ترین کمپانی در تمام جهان شناخته شد. در حال حاضر محصولات شرکت Cisco به سه دسته اصلی‌ تقسیم می‌شوند: محصولات مربوط به سرویس‌دهنده‌ها، شرکت‌های کوچک و محصولات خانگی.

Cisco همچنین گواهی‌نامه‌هایی‌ در جهت محصولات خود تحت عنوان گواهی‌نامه‌های تخصصی IT در ۵ سطح مختلف ارائه می‌دهد که عبارتند از: Entry, Associate, Professional, Expert و Architect.

همچنین این گواهی‌نامه‌ها در ۸ گرایش مختلف دسته‌بندی شده‌اند که عبارتند از:

routing & switching, design, network security, service providers, service provider operation, storage networking, voice و wireless.

شرکت cisco سیستم آموزشی از طریق آکادمی شبکه cisco فراهم کرده است. مراکز آموزشی واجد شرایط عضو شبکه آکادمی cisco می‌شوند و می‌توانند دوره‌های آموزشی cisco را برگزار کنند. مدرسان آکادمی cisco باید مدرک CCNA داشته باشند تا بتوانند گواهی‌نامه تخصصی برای تدریس در این آکادمی یعنی‌ CCAI را کسب کنند.

آکادمی شبکه cisco برنامه آموزشی است که چگونگی‌ طراحی، ساخت، بهبود و ایمن‌سازی شبکه‌های کامپیوتری را به دانشجویان آموزش می‌دهد و به آنها کمک می‌کند که به موقعیت‌های شغلی‌ بهتر دست یابند.

در آکادمی شبکه، دروس online ابزار فعال یادگیری فراهم آورده‌اند که به افراد کمک می‌کنند که خود را برای موقعیت‌های شغلی‌ در شبکه در هر نوع صنعتی آماده کنند.

از سال ۱۹۹۷ به بعد آکادمی شبکه از یک برنامه آموزشی کوچک به بزرگترین بخش مسئولیت اجتماعی شرکت cisco تبدیل شده است. با ۹۰۰۰ مرکز آموزشی در ۱۶۵ کشور و حدود ۹۰۰۰۰۰ دانشجو از طریق برنامه‌های آموزشی cisco دانش خود را در زمینه شبکه توسعه می‌بخشند. آکادمی شبکه، آموزش‌های متناسب با قرن ۲۱ را به دانشجویان ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند که مهارتهای خود را در زمینه طراحی، ساخت و مدیریت شبکه همزمان با مهارت‌های شغلی‌ مثل بهبود شبکه، همکاری و مفید فکر کردن را توسعه دهند. دانشجویان در ساخت شبکه تمرینات واقعی انجام می‌دهند تا مهارت‌های خود را تقویت کنند و همچنین نیاز رو به رشد برای متخصصین شبکه را برآورده سازند.

آکادمی شبکه cisco در صدد است که به طور مکرر آموزش‌های خود را با همکاری آموزشگاه‌های خصوصی‌ و عمومی‌ مثل مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و مرکز دولتی غنی کند بدین منظور باید دستیابی به آموزش‌ها را توسعه بخشد و همچنین اطمینان حاصل کند که دانشجویان و مدرسان منابع لازم برای رسیدن به اهدافشان را در دسترس دارند.

دوره‌های آموزشی آکادمی شبکه در زبان‌های مختلف به صورت online برگزار می‌شوند و همچنین دوره‌هایی‌ با برگزاری کلاس‌های درسی‌ نیز وجود دارند. ارزشیابی به صورت online نیز وجود دارد که کمک به ارزیابی مهارت‌ها به صورت شخصی‌ می‌کند.

 

امتحانات اخذ گواهی‌نامه‌های cisco نیز در تمام نقاط جهان در محیط امن انجام می‌شوند. ارزیابی شخصی‌ یکی‌ از روش‌هایی است که توسط ابزار فراهم شده توسط این شرکت به صورت رایگان انجام می‌شود؛ توسط این ابزار اشخاص می‌توانند اطلاعات خود را در زمینه شبکه ارزیابی کنند و دریابند که در کدام مباحث نیاز به مطالعه و یادگیری بیشتری دارند. از سوی دیگر تمریناتی بر اساس امتحانات برای کسانی‌ که می‌خواهند در امتحانات اخذ گواهی‌نامه‌های cisco شرکت کنند فراهم شده است که بر اساس استاندارد‌های امتحانات اصلی‌ است.

از دیگر ابزارهای آموزشی فراهم شده توسط آکادمی شبکه کتابخانه دیجیتال cisco است؛ در این کتابخانه سری کامل کتابها برای استفاده بر روی کامپیوتر یا تبلت با قیمت کمتر از کتابهای معمولی‌ ارائه می‌شود و تمام کتابهایی که برای گرفتن مدارک cisco لازم است در این کتابخانه وجود دارد و می‌توان آنها را برای استفاده در دوره‌های سه‌ماهه، شش‌ماهه و دوازده‌ماهه خریداری کرد. هر گروه از کتابها بین ۱۰ تا ۳۸ عنوان کتاب است و دسترسی‌ نامحدود برای دوره ثبت نام شده به تمام این عناوین کتاب امکان‌پذیر می‌باشد.

به تازگی شرکت cisco یک روش آموزشی جدید به نام M-Learning فراهم کرده است که قابل خریداری از فروشگاه شبکه آموزشی cisco است و بسته‌های آموزشی قابل اجرا روی iphone, ipod, blackberry و به تازگی android را شامل می‌شود. قیمت هر بسته آموزشی ۴.۹۹ $ است و به طور دائمی قابل استفاده خواهد بود.

 

 

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان