' برندگان سومین دوره مسابقه هفت‌سین مشخص شدند | پرنیان
گزارش — 30 سپتامبر 2012

 

سومین دوره مسابقه هفت‌سین کنپارس در نوروز امسال (۱۳۹۱) با موفقیت پشت سر گذاشته شد. شرکت در این مسابقه کم‌کم به یک برنامه پیوسته و جذاب برای بسیاری از جوانان و علاقه‌مندان به حفظ ارزش‌ها و سنت‌های ملی تبدیل شده است و امسال تعداد خیلی بیشتری در آن شرکت کردند و رقابت بسیار فشرده‌تر از سال گذشته بود.

مسابقه در دو مرحله اصلی انجام شد. ابتدا علاقه‌مندان شرکت در مسابقه باید به تعدادی پرسش که همگی درباره آیین‌های نوروزی بود پاسخ می‌دادند و سپس از میان این افراد، کسانی‌که بیشترین پاسخ‌های درست را داده بودند به مرحله دوم راه می‌یافتند. در این مرحله شرکت‌کنندگان باید حداقل سه عکس از سفره هفت‌سین چیده شده از زوایای مختلف به همراه یک متن توصیفی در مورد این فعالیت ارسال می‌کردند که همه اینها در سایت مسابقه برای مخاطبان منتشر شد و سفره‌ها به داوری عمومی گذاشته شد. در نهایت ۱۴ سفره برتر بر اساس آرا عمومی انتخاب شدند و هفت نفر از داوران مردمی که به قید قرعه انتخاب شده بودند نیز به عنوان منتخبان داوری معرفی شدند.

اسامی برندگان مسابقه به قرار زیر است:

رتبه سفره برگزیده شده اسامی برندگان

۱ مریم انوری

2-seddigh.

۲ آرش صدیق

۳ سینا هاشمی

۴ مجید شماعی‌زاده

۵ کاملیا خوشنود

۶ نازیلا خوش‌نیت آرام

۷ هاجر کلاهدوزان

۸ صدیقه انوری تفتی

۹ فرناز رستمی‌زاده

۱۰ وحید اسکندری

۱۱ مهسا یزدانی

۱۲ عشرت گلچین

۱۳ سمیرا فاضلی

۱۴ حسین فلاح حسینی

مشارکت در یک برنامه جذاب و نشاط آور

گفت و گو آرزو فاطمی با مریم انوری رتبه نخست سومین مسابقه هفت‌سین کنپارس

لطفأ خودتان را برای مخاطبان ما بیشتر معرفی کنید؟

مریم انوری، متولد ۱۳۶۶، دانشجوی کارشناسی ارشد معماری یزد، یزدی هستیم و ساکن یزد.

چه شد که شما در یزد، از برگزاری مسابقه ۷سین در کنپارس مطلع شدید و در آن شرکت کردید؟

سال گذشته خواهرم توسط یکی از دوستانش، که از طریق کنپارس برای مهاجرت اقدام کرده بود، از برگزاری این مسابقه مطلع شد، و شرکت هم کرد. چون داور نمونه شد، در جشن ۷سین پارسال هم شرکت کردیم، که تجربه بسیار خوبی بود.

پس شما در جشن پارسال شرکت کردید، نظرتان راجع به جشن چه بود؟

برنامه خیلی خیلی خوبی بود. فضای شاد، صمیمانه و بسیار جذابی را ایجاد کرده بودند. به نظرم این‌جور برنامه‌های نشاط‌ آفرین، تأثیرات مثبت و مهمی از نظر اجتماعی دارد.

چطور در مسابقه شرکت کردید؟

سایت را دیدم و مطالعه کردم. عکس و مدارکی که خواسته بودند، ارسال کردم. و زمان عید که فرصت خیلی خوبی بود، ۷سین را با حوصله آماده کردم، چون رشته خودم معماری بود، حالت سنتی به کارم دادم، و اینطور شد که برنده شدم.

چه کسانی در آماده‌سازی این سفره ۷سین به شما کمک کردند؟

راستش این ماجرای مسابقه، در ما هیجانی ایجاد کرده بود که تقریبأ به جز من و خواهرم، خیلی از اقوام و دیگر دوستان‌مان هم، که از طریق ما مطلع شده بودند، در آن شرکت کردند. مسابقه فقط از جهت جایزه‌اش اهمیت نداشت، بلکه چون در زمان بسیار خوب تعطیلات بود و همگی فرصت داشتیم و از طرفی موضوع بسیار جذاب و نشاط‌ آوری بود، همگی با حوصله و یک سرزندگی خاصی این کار را انجام می‌دادیم، که جدأ برایم خاطره شده است. من و خواهرم هرکدام جداگانه یک ۷سین درست کردیم، و برای اینکار یادم می‌آید که مشورت می‌گرفتیم، در اینترنت شکل‌های متفاوت را سرچ می‌کردیم و خیلی با جدیت این کار را انجام می‌دادیم.

فکر می‌کردی برنده بشوی؟ نظر خانواده‌ات در این باره چه بود؟

راستش اصلا فکرش را نمی‌کردم، من حتی فرصت نکردم در داوری شرکت کنم. خانواده‌ام می‌گفتند عجب خوش‌شانسی هستی تو. و خواهرم هم می‌گفت ۷سین من بهتر بوده، تو خوش‌شانس‌تر بودی، البته به شوخی می‌گفت. خیلی خوشحال شدم که برنده شدم. خوب این یک چیز سلیقه‌ای و کاملا نسبی است دیگر. تعداد مردمی که کار من را دوست داشتند بیشتر بوده وگرنه کارهای دیگر هم زیبا بودند.

با کنپارس آشنایی دارید؟ آقای مختاری را می‌شناسید؟

راستش متأسفانه نه. من ایشان را نمی‌شناسم، و آشنایی من با کنپارس هم، در طول همین پروسه اتفاق افتاد.

قصد مهاجرت به کانادا یا کشور دیگری را ندارید؟

البته در جامعه ما گاهی به ذهن هر جوانی خطور می‌کند، من هم همینطور. اما تاکنون تصمیم جدی در این باره نگرفته‌ام و چنین قصدی ندارم.

حرف آخر؟

من از همه کسانی که در برگزاری برنامه ۷سین شرکت داشتند و از همه مسئولین کنپارس تشکر می‌کنم؛ نه صرفأ بخاطر برگزاری یک مسابقه، بلکه بخاطر احیاء سنت زیبای ایرانی و فضای پر از نشاط و شادمانی که بوجود آو

 

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان