' هنگام وقوع تصادف چه کنیم | پرنیان
سایر — 30 دسامبر 2012

نکاتی برای بیمه‌داران خودرو در انتاریو

علی اکبری

تصادف اتومبیل چه کوچک باشد چه بزرگ اتفاقی‌ ناخوشایند است که میتواند قدرت تصمیم‌گیری هر شخصی‌ را در آن لحظه مختل کند. به همین منظور ضروری است که هر راننده در انتاریو بداند که هنگام وقوع تصادف چه کار‌هایی‌ را انجام دهد. چنانچه شما خدای نکرده حین رانندگی‌ با اتومبیل خود تصادف کردید می‌توانید اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. تسلط به اعصاب: آرامش خود را حفظ کنید و در هیچ مرحله با راننده مقابل درگیری لفظی پیدا نکنید.
  2. تماس با پلیس: در صورت امکان با احتیاط از اتومبیل بیرون آمده و خسارت وارد به هر اتومبیل را تخمین بزنید. اگر مجموع خسارات به هر دو ماشین بیش از $۱۰۰۰ دلار است و یا کسی‌ در حادثه دچار جراحت شده است به ۹۱۱ زنگ بزنید. در صورتی‌ که خسارت کمتر از $۱۰۰۰ تخمین زده می‌شود می‌توانید به اداره پلیس محلی زنگ بزنید (شماره‌ها در انتهای متن ذکر شده‌اند. آن‌ها را در موبایل خود ذخیره کنید)
  3. در صورت تماس با پلیس و بسته به شدت و موقعیت تصادف ممکن است از شما خواسته شود تا خودتان ظرف ۲۴ ساعت به نزدیک‌ترین مرکز تصادفات (collision center) مراجعه کنید و تصادف را گزارش نمایید.
  4. عکسبرداری: در صورت امکان و با رعایت نکات ایمنی از اتومبیل‌ها و صحنه تصادف عکس بگیرید.
  5. باز نمودن راه: اگر تصادف جزئی یا fender bender است می‌توانید در صورت امکان با احتیاط، اتومبیل خود را به کنار هدایت کنید تا از ایجاد ترافیک و خطر تصادف‌های بیشتر احتمالی جلوگیری کنید. چنانچه تصادف شدید بوده یا اتومبیل قابل حرکت نیست از میان جاده به نقطه‌ای امن بروید و منتظر پلیس بمانید.
  6. تبادل اطلاعات: نام راننده، تلفن او ، نام صاحب ماشین، آدرس، شماره گواهی‌نامه، نام شرکت بیمه‌ و شماره بیمه‌‌نامه اتومبیل را یادداشت کنید. طبیعتا انتظار می‌رود که شما نیز همه این اطلاعات را در اختیار راننده مقابل بگذارید.
  7. شاهدین: اگر راننده و یا رهگذری شاهد وقوع تصادف بوده، حتما سعی‌ کنید نام و شماره تلفن او را بگیرید.
  8. شرح حادثه: جزئیات تصادف را قبل از اینکه در ذهن‌تان کمرنگ شود یادداشت کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، برگه‌ جزئیات تصادف، که به زبان فارسی تهیه شده است را دانلود و پرینت کرده و در اتومبیل خود نگه دارید: (هنگام تایپ آدرس، کوچک و بزرگی حروف باید رعایت شود.)
http://aristofinancial.com/files/AccidentDetails.pdf

نکته مهم:

در قرارداد بیمه‌، از شما خواسته شده است که هرگز در صحنه تصادف چه شفاهی‌ و چه کتبی،‌ خود را مقصر اعلام نکنید، و یا بابت خسارات وارده به راننده مقابل وجه نقدی پرداخت نکنید، حتی اگر می‌دانید شما مقصر هستید. شرح حادثه را به طور واقعی و از دید خود برای پلیس و شرکت بیمه‌ تعریف کنید و اجازه دهید شرکت بیمه‌، خود مقصر را اعلام نماید.

با وجود ذکر نکته بالا، هنگام وقوع تصادف‌های جزئی و کم اهمیت در بسیاری از موارد شخص مقصر سعی‌ می‌کند با پرداخت هزینه خسارت و یا تعمیر اتومبیل طرف مقابل، بدون مراجعه یا گزارش به شرکت بیمه‌ خسارت را جبران کند تا از افزایش نرخ بیمه‌ خود جلوگیری کند. البته لزوم امکان فراهم شدن این کار، توافق هر دو طرف در تصادف است و در ضمن این ریسک وجود دارد که شخص بی‌‌تقصیر، حتی پس از دریافت پول، برخلاف وعده‌اش عمل کرده و کماکان تصادف را به بیمه‌ گزارش نموده و ادعای خسارت کند.

به امید اینکه همیشه بدون تصادف برانید.

شماره پلیس جهت مواقع غیراضطراری (لطفا شماره‌ها را در موبایل خود ذخیره کنید)

پلیس منطقه تورنتو (شامل تورنتو، نورت یورک، اسکاربورو و …) : ۴۱۶-۸۰۸-۲۲۲۲

پلیس منطقه یورک (شامل ریچموند هیل، وان، مارکهام، آرورا و…):  ۱-۸۶۶-۸۷۶-۵۴۲۳

پلیس منطقه پیل (شامل میسی‌سگا، برمتون، و …): ۹۰۵-۴۵۳-۳۳۱۱

در قرارداد بیمه‌، از شما خواسته شده است که هرگز در صحنه تصادف چه شفاهی‌ و چه کتبی،‌ خود را مقصر اعلام نکنید

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان