' دست‌اندازهای مسیرهای طی نشده | پرنیان
گزارش — 31 دسامبر 2012

اگر مخاطب دائمی پرنیان بوده باشید احتمالا از فاصله کوتاه انتشار بین دو شماره هشتم و نهم تعجب کرده‌اید، خصوصا که هشتمین شماره پرنیان که تاریخ جولای ۲۰۱۲ را بر پیشانی داشت، در اگست توزیع شد. همانطور که در صفحه «سخنی با خوانندگان» آن شماره توضیح داده شده بود و در یادداشتی جداگانه هم به همراه آن شماره توزیع شد، پرنیان در حال پشت سر گذاشتن تجربه‌های مختلفی در بهبود کیفیت چاپ، افزایش کمی و کیفی حجم مطالب و شیوه توزیع و انتشار است و به همین دلیل گاه اتفاقاتی پیش‌بینی نشده و خارج از برنامه‌ریزی و کنترل دست‌اندرکاران نشریه، نظم عادی امور را مختل می‌سازد. ما در آن شماره، هم برای اولین بار تجربه چاپ نشریه در خارج از کانادا (چین) را پشت سرگذاشتیم و هم تجربه توزیع گسترده پستی را.

هر دو این تجربه‌های ارزنده، درس‌های فراوانی برایمان داشت. در مورد چاپ نشریه در چین که به دلیل هزینه‌های بسیار پایین می‌توانست جایگزینی برای هزینه‌های سرسام‌آور توزیع پستی باشد، مطلقا عطایش را به لقایش بخشیدیم چون تاخیر زمانی در انتقال محموله و دردسرهای اداری در گمرک کانادا که حسابی برای گمرک ایران آبرو خرید عملا پرونده این نوع کار را حداقل تا زمانی‌که راه‌حل‌های منطقی دیگری برای مشکلات توزیع نیابیم بسته است. اما در مورد دردسرهای فراوان توزیع پستی که از همان مرحله گردآوری آدرس‌های مطمئن آغاز می‌شود چاره‌ای جز تحمل و صبوری نیست که این، هزینه طی کردن مسیرهای پیموده نشده یا کمتر پیموده شده در جامعه ایرانی است.

به هر حال، نشریه پرنیان از شما مخاطب محترم و هم‌چنین همکاران خود در تحریریه، صفحه‌بندی و طراحی و سیستم توزیع و بازاریابی به دلیل این تاخیرها و مشکلات پیش آمده، صمیمانه و صادقانه عذرخواهی می‌کند و امید دارد با صبوری همگی و تلاش دوصدچندان همکاران نشریه در ارائه یک نشریه ارزشمند از نظر کمی و کیفی که انعکاس دهنده بخشی از توانایی‌های جامعه ایرانی باشد به مسئولیت‌های مطبوعاتی خود عمل کرده باشد.

همچنین امیدواریم که شما مخاطب محترم با اشتراک نشریه و معرفی آن به سایر اعضا جامعه ایرانی یاری‌گر ما باشید. هدف ما این است که در حد امکان و توان خود، کانال ارتباطی جامعه ایرانی با اعضایش و با دیگرانی که به هر دلیلی ارتباط با این جامعه برای‌شان مفید است باشیم و این مهم، ممکن نیست مگر با توجه و مشارکت شما عزیزان. پس اگر علاقه‌مند به اشتراک پرنیان که فعلا به صورت دوماه‌نامه منتشر می‌شود، هستید می‌توانید با مراجعه به اطلاعات صفحه اشتراک در همین نسخه و یا وبسایت نشریه، برای دریافت ۶ شماره (یک سال انتشار) اقدام نمایید. از آنجا که شرکت کنپارس هیچ‌گونه هدف انتفاعی مستقیم از انتشار این نشریه ندارد و همه درآمدهای اشتراک و آگهی به داخل سیستم مالی نشریه بازگشت خواهد کرد، با افزایش تعداد مشترکین، این امکان برای ما فراهم می‌آید تا در فعالیت‌های مطبوعاتی خود خدمت‌رسانی بهتر و حرفه‌ای‌تر به شما انجام دهیم.

در این شماره چند تغییر کوچک و بزرگ را در طراحی صفحات و فصل‌بندی مطالب شاهد خواهید بود. طراحی قالب صفحات اندکی تغییر کرده تا کار صفحه‌بندی شکیل‌تر انجام شود. چند فصل نشریه هم که در شماره‌های گذشته با عناوین مالی-اقتصادی، زندگی سالم و نظایر اینها عرضه می‌شدند در این شماره ادغام شده و با عنوان کلی «توصیه‌های کاربردی» نام‌گذاری شده‌ تا بتوان تنوع بیشتری را در آن عرضه کرد. بخش «راهنمای حقوقی» هم از این شماره به مجموعه سرفصل‌های نشریه اضافه شده و بنا داریم به مرور با تنوع بخشیدن به آن، اطلاعات و آگاهی‌های این حوزه را در نزد مخاطبان افزایش دهیم. تغییرات دیگری هم برای شماره‌های بعدی در نظر داریم که به وقتش به اطلاع شما خواهند رسید. متشکر می‌شویم اگر نظرات خود در این باره را از طریق آدرس پست الکترونیکی info@ParnainMagazine.com به ما اطلاع دهید تا در ادامه مسیر، راهنمای تصمیمات ما باشد.

جامعه ایرانی کانادا در چند هفته اخیر در مواجهه چند اتفاق نامیمون و تلخ، در عین تحمل سختی و ناراحتی، گام‌های منسجم‌تری را برای با هم بودن و تلاش برای دفاع از حقوق ایرانیان و کمک به هم‌وطنان تجربه کرد. مهم‌ترین این وقایع یکی بحران ساختگی بانک TD برای جمعی از اعضا جامعه کوچک ما بود و دیگری حادثه دل‌خراش وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی. خانواده پرنیان ضمن بیان تسلیت به همه بازماندگان این حادثه در هر جای جهان که هستند، از همه فعالان و تلاش‌گرانی که در کانادا برای گردآوری کمک‌های مختلف کوشیدند به سهم خود سپاس‌گذار است و برای آنها موفقیت آرزو می‌کند.

مجید بسطامی

۲۰ آگست ۲۰۱۲

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان