' افزایش وزن سیاسی ریچموندهیل در سطح فدرال | پرنیان
گزارش — 27 سپتامبر 2013

با مشخص شدن سه منشی پارلمانی از شهر ریچموندهیل انتاریو، وزن سیاسی این شهر بسیار افزایش یافت

ریچموندهیل شهری کوچک در ناحیه یورک در شمال تورنتو که هنوز نه با عنوان City بلکه به عنوان Town رده‌بندی می‌شود (Town of Richmond Hill) و برای ایرانیان نامی آشنا و شناخته شده است به‌طور ناگهانی وزن سیاسی زیادی یافته است. این شهر ۲۰۰ هزار نفره علاوه بر اینکه نماینده خود در مجلس استان انتاریو، دکتر رضا مریدی را از چند ماه پیش در راس «وزارتخانه پژوهش و نوآوری» می‌بیند حالا به‌طور هم‌زمان شاهد ارتقا سیاسی سه نماینده مجلس فدرال ساکن این شهر است.

این سه نماینده که عضو حزب محافظه‌کار کانادا هستند و به نوعی با این شهر ارتباط دارند عبارتند از کوستاس منگاکیس، نماینده این شهر در مجلس فدرال، چانگسن لونگ نماینده ناحیه ویلودیل (یک منطقه ایرانی‌نشین دیگر در شمال شهر تورنتو) در مجلس فدرال که ساکن شهر ریچموندهیل است و در نهایت پل کلاندرا نماینده ناحیه اوک‌ ریجز-مارکام Oak Ridges-Markham که نمایندگی منطقه‌ای را برعهده دارد که نیمی از آن (ناحیه اوک ریجز) در شهر ریچموندهیل واقع است.

هر سه نفر اخیرا به عنوان دبیر یا منشی پارلمانی parliamentary secretary در وزارتخانه‌های مختلف انتخاب شده‌اند که بعد از پست‌های ارشد در وزاتخانه‌ها، از مهم‌ترین پست‌های سیاسی محسوب می‌شود که حکم رابط دولت و مجلس یا به نوعی نماینده دولت فدرال در مجلس (چیزی شبیه معاون امور مجلس در سیستم پارلمانی ایران) را دارد. این افراد با حضور در کمیته یا کمیسیون‌های مربوط به هر وزارتخانه در مجلس فدرال، امر تبادلات بین دولت و کمیسیون را انجام می‌دهند و به نخست وزیر و وزیر مربوطه درباره دیدگاه‌های نمایندگان و احتمالات ممکن بر سر هر لایحه یا موضوع حساس مشاور می‌دهند. معمولا به این شغل به عنوان نوعی تمرین برای برعهده گرفتن پست وزارت در صورت نیاز هم نگاه می‌شود.

هم آقای منگاکیس و هم لونگ برای مخاطبان سایت و نشریه پرنیان شناخته شده هستند چون چندین بار نام آنها در رسانه‌های وابسته به گروه رسانه‌ای پرنیان به بهانه‌های مختلف برده شده که مهم‌ترین آنها در ماجرای حضور آقای دکتر مختاری در نشست کمیته مهاجرت برای بررسی عملکرد وزارتخانه مهاجرت در پرونده‌های ۳۸‌رشته‌ای‌ها بوده است. هر دو نفر از اعضا این کمیته بودند که البته در جبهه مدافع وزیر مهاجرت وقت، آقای جیسن کنی محسوب می‌شدند.

آقای منگاکیس که متولد مونترال است یک کارفرمای بخش خصوصی است که شرکت تبلیغاتی خود را در سال ۱۹۸۸ تاسیس کرد. وی همسر و دو فرزند دارد و در انتخابات سال ۲۰۱۱ توانست پیروز رقابتی شود که به‌طور سنتی لیبرال‌ها برنده آن بودند. آقای منگاکیس هم‌اکنون به عنوان دبیر پارلمانی وزارتخانه مهاجرت و شهروندی، با وزیر جدید مهاجرت آقای الکساندر همکاری می‌کند.

آقای لونگ متولد تایوان، سابقه طولانی در مدیریت شرکت‌های کوچک و متوسط در کانادا و خارج از آن را برعهده داشته و هم‌اکنون هم کماکان تعدادی از آنها را اداره می‌کند. وی همسر و یک دختر دارد و دبیر پارلمانی امور چندفرهنگی Parliamentary Secretary for Multiculturalism شده است.

آقای پل کلاندرا نیز به سمت دبیر پارلمانی وزارتخانه امور درون‌دولتی Minister of Intergovernmental Affairs برگزیده شده است.

صرف‌نظر از توانایی‌های فردی و شخصیتی می‌توان بخشی از این تصمیمات را ناشی از نزدیک شدن تدریجی به انتخابات آینده مجلس فدرال دانست که عملا تنور آن از اواخر سال اینده میلادی داغ خواهد شد؛ زمانی‌که هر سه این نمایندگان که از مناطقی با سابقه طولانی حضور نمایندگان لیبرال به مجلس فدرال پاگذاشته‌اند باید با رقبای تازه‌نفس لیبرال و NDP مبارزه کنند و این کار ساده‌ای نیست و شاید پیشرفت‌های سیاسی آنها با این عناوین جدید بتواند تا حدودی در این مبارزه به آنها کمک برساند.

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان