' دوازده نرم‌افزار شگفت‌انگیز برای کبک‌گردی | پرنیان
دسته بندی نشده — 30 می 2016

آیدا حبیب‌زاده

اگر فقط برای تعطیلات کوتاه آخر هفته به مونترال آمده‌اید یا برای اقامت ۱۲ ماهه اینجایید، این نرم‌افزارهای پرطرفدار برای گردش در شهر به شما کمک می‌کنند.

Société de transport de Montréal (STM)

Android – Apple

مانند نرم‌افزار رسمی حمل و نقل عمومی مونترال، استفاده‌کنندگان این نرم‌افزار می‌توانند از جدول‌های زمانی مترو و اتوبوس کمک بگیرند، از کرایه‌ها مطلع شوند و با استفاده از تخمین مسافت آن نزدیک‌ترین راه را پیدا کنند. در ضمن این برنامه‌ی به روز، شما را از عملیات شهری و دیگر رویدادهای در جریان مطلع می‌کند که باعث می‌شود انتخاب بهتری نسبت به نقشه‌های Google باشد.

Transit

Android – Apple

نرم‌افزار بعدی که مانند STM عمل می‌کند، Transit است که گزینه‌های حمل و نقل عمومی و حتی گزینه‌های جایگزین مانند BIXI (کرایه‌ی دوچرخه) و سوپر راننده‌های منطقه (Uper driver) را پیدا می‌کند.

BIXI

Android – Apple

BIXI نرمافزار رسمی سیستم کرایه‌ی دوچرخه در مونترال است. این نرم‌افزار مجانی، تعداد دوچرخه‌ها و جایگاه‌های خالی موجود در هر ایستگاه را اعلام می‌کند و در عین حال، نقشه‌های کارآمدی در اختیار استفاده‌کنندگان نرم‌افزار قرار می‌دهد.

P$ Mobile Service

Android – Apple

آیا حوالی مونترال رانندگی می‌کنید؟ این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا هزینه‌ی پارکینگ خود را از هر جایی که هستید با گوشی هوشمند خود پرداخت کنید.

Venue Parking

Apple

این نرم‌افزار به رانندگان کمک می‌کند تا به راحتی محل پارکی نزدیک به مقصد خود پیدا و رزرو کنند. قیمت‌ها و ارقام خوانا هستند و به افراد کمک می‌کند تا محل پارک مورد نیاز خود را پیدا کنند.

Taxi Diamond

Android – Apple

از بزرگ‌ترین سازمان تاکسی‌رانی مونترال، تنها با سه کلیک درخواست تاکسی کنید و هزینه‌ی آن را هر طور که راحت هستید، چه با نرم‌افزار و چه به صورت مستقیم (نقدی، نسیه، کوپن یا کارت اعتباری) به راننده پرداخت کنید.

Mon RésoVélo

Android – Apple

این نرم‌افزار می‌تواند سفرهای شما با دوچرخه، سرعت متوسط، مسافت و مسیر شما را با استفاده از GPS گوشی هوشمند، ثبت کند. در ضمن شما می‌توانید با استفاده از نقشه‌ی مسیرهای عبور دوچرخه‌ی مونترال سفرهای خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

Société des alcools du Québec (SAQ)

Android – Apple

با نرم‌افزار SAQ، شما اطلاعات جامعی در مورد فروشگاه‌های دولتی عرضه‌کننده‌ی مشروبات الکلی و شراب دسترسی خواهید داشت:

تخفیف‌های فعلی، جست‌وجوی کالا (و موجودی کالا در فروشگاه‌ها)، یافتن نزدیک‌ترین فروشگاه SAQ و … .

Get a free WiFi

Apple

این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا مکان‌های دارای wi-fi رایگان Ile Sans Fil (ISF) و ZAP در کبک را شناسایی کنید. نقاط دسترسی در یک نقشه مشخص می‌شوند که به شما خواهد گفت که آیا در محدوده قرار دارید یا خیر.

Instaweather

Apple – Android

این یک نرم‌افزار جالب است که افراد می‌توانند در طول سفر عکس‌هایی در آن قرار دهند. این نرم‌افزار محبوب‌ترین نرم‌افزار در آمریکاست و در مونترال بسیار استفاده می‌شود.

 

Streetfood Quest

Apple

این برنامه به علاقه‌مندان خوراکی‌ها کمک می‌کند که کامیون‌های مواد غذایی و مکان‌های عرضه‌کننده‌ی غذاهای خیابانی شهر (مانند مونترال که فرهنگ غذای خیابانی قوی است) را پیدا کنند. نوش جان!

 

Adbeus

Android – Apple

نرم‌افزار adbeus یک نرم‌افزار مستقل کافی‌شاپ‌یابی است که بهترین کافه‌های شهر را معرفی می‌کند. این نرم‌افزار هم اکنون در مونترال، تورونتو، نیویورک و پاریس در دسترس است.

 

Breather

Android – Apple

نرم‌افزار Breather شبکه‌ای شامل مکان‌های زیبا و در صورت نیاز، خصوصی است که فضایی مناسب برای انجام کار، برگزاری جلسات یا تنها فضایی شخصی برای استراحت است. پس هر وقت نیاز داشتید، یک Breather برای ۳۰ دقیقه، چند ساعت یا یک روز کامل رزرو کنید.

 

منبع: بلاگ رسمی “Tourism Montréal”

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

ابوذر مریخ پور

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان