' تولد و درد | پرنیان
یادداشت تحریریه — 24 سپتامبر 2012

تجربه درآمیختگی زایش و درد تجربه‌ای تکرار شده به قامت تاریخ است و نوشونده برای هر مادری به وقت زایمان. شاید به همین دلیل در اسطوره سیمرغ، تا خاکستری حاصل از خودسوزی نباشد جوجه‌ای از تخم سربرنخواهد داشت. اما لازم نیست مادر یا سیمرغ باشی تا این درد زایش را تجربه کنی. تیم تحریریه پرنیان برای انتشار این شماره که اولین شماره در شکل و شمایل جدید است احساس مشابهی را تجربه کرد. دردی که چون با آفرینش همراه است در فرجامش احساس خوش‌آیندی دارد.

شماره هشتم پرنیان با ۱۲۴ صفحه که حجم مطالبش حدود دو برابر شماره‌های پیشین است در پیش روی شماست. با بخش‌هایی متنوع‌تر و صفحاتی بیشتر برای پرداختن به زوایای گسترده‌تری از موضوع ماه، با چندین گزارش، با مطالب تصویری‌تر، با بخش فرهنگی-هنری مفصل‌تر و با صفحات انگلیسی بیشتر. وعده کرده بودیم که پرنیان جدید واقعا جدید و نو باشد و امیدواریم که از نظر شما چنین شده باشد. این همه‌ آن چیزی نیست که در ایده و نظر داشته‌ایم اما رسیدن به آن نقطه، اندکی صبر و حوصله و تلاش بیشتر می‌طلبد و البته استفاده از هم‌فکری شما. جا دارد در اینجا از تک‌تک نویسندگان، مترجمان، عکاسان، بچه‌های تیم طراحی و صفحه‌آرایی، اعضای تیم‌های بازاریابی و تبلیغات، دوستان حوزه توزیع و همه کسانی‌که در آماده‌سازی این نشریه در فرصتی اندک تلاش کردند به سهم خود تشکر کنم. امیدوارم با تداوم اصلاحاتی که در نظر داریم بتوانیم کاری هر چه بهتر عرضه کنیم.

همان‌طور که در صفحات بعدی شاهد خواهید بود، گزارش‌های متعددی از موضوعات مورد علاقه یا توجه جامعه ایرانی در نشریه انعکاس یافته است. هم‌چنین در بخش «موضوع ماه» هم چون شماره‌های گذشته تلاش کرده‌ایم که به یکی از موضوعات مهم مرتبط با روز و جامعه ایرانیان کانادا بپردازیم. اگر شما هم موضوعاتی در ذهن دارید که بررسی آنها را مفید به حال جامعه ایرانیان کانادا می‌دانید آن را با ما درمیان بگذارید تا در تحریریه نشریه آن را بررسی کنیم و در صورت دارا بودن شرایط در دستور کار قرار دهیم.

یکی از اهداف اصلی پرنیان از روز اول اثبات این موضوع به جامعه ایرانی کانادا و کانادایی‌هایی که نشریه را می‌بینند بوده که این جامعه توان این را دارد که در حد استانداردهای بالای رسانه‌های چاپی در کانادا، محصول ارائه دهد. البته برای دستیابی به این مهم ما هنوز نیازمند همکاری افراد مستعد بیشتری با تحریریه و اصلاح روش‌های بازاریابی و گسترش ارتباط با انجمن‌ها و سازمان‌های معتبر ایرانی-کانادایی هستیم، در این زمینه برنامه داریم و آن را دنبال می‌کنیم. امید که اگر شما هم در هر موردی مرتبط با این زمینه‌ها می‌توانید، ما را یاری دهید.

به‌واسطه تغییر دوره زمانی نشریه از ماه‌نامه به دوماه‌نامه نیاز بود که در نوع مطالب تغییراتی اعمال شود و از مطالب کوتاه خبرگونه و وابسته به زمان به سمت مطالبی بلندتر، تحلیلی‌تر و کمتر وابسته به وقایع پرتلاطم روز حرکت شود تا مجله در زمان مطالعه توسط شما کهنه به نظر نرسد. البته به دلایل فنی، فاصله تولید مطالب تا توزیع نشریه در این شماره طولانی خواهد بود و ممکن است بخشی از مطالب برایتان تازگی لازم را نداشته باشند. ما در حال تلاش برای رفع تدریجی این مسئله‌ایم و امیدواریم که هر چه سریع‌تر بر این مشکل هم غلبه کنیم.

درخواست همیشگی خانواده پرنیان و شرکت کنپارس را تکرار می‌کنیم که با ما همراه باشید. برایمان به آدرس info@parnianmagazine.com ایمیل بزنید و نظرات‌تان را درباره کلیت مجله یا مقالات آن به اطلاع ما برسانید. اگر مطالب شما قابلیت چاپ داشته باشند چنین خواهیم کرد. اگر پرنیان را نشریه مفیدی یافته‌اید آن را به دیگران هم معرفی کنید. حمایت‌های شما پشتوانه حرکت‌های آینده ماست.

مجید بسطامی

یکی از اهداف اصلی پرنیان از روز اول اثبات این موضوع به جامعه ایرانی کانادا و کانادایی‌هایی که نشریه را می‌بینند بوده که این جامعه توان این را دارد که در حد استانداردهای بالای رسانه‌های چاپی در کانادا، محصول ارائه دهد.

 

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان