' کتاب آمادگی برای آزمون پرستاری کانادا | پرنیان
بازار کار — 05 سپتامبر 2011

در برخی از رشته‌های شغلی نظیر پرستاری، افراد باید مجوز لازم برای ورود به بازار کار دریافت کنند که پس از قبولی در یک آزمون ملی (یا استانی) صادر می‌شود.

کتاب زیر:

Mosby’s Prep Guide for the Canadian RN Exam: Practice Questions for Exam Success

یکی از منابع خوب برای مطالعه نمونه سوالات امتحانی آزمون کانادایی برای پرستاران ثبت‌نام کرده و مجوزدار Registered Nurses (RN) است. آزمونی که به اختصار CRNE خوانده می‌شود. تفاوت این کتاب با بسیاری از منابع مشابه در بازار -همانطور که از نامش پیداست- کانادایی بودن آن است.

کتاب با یک بخش مقدماتی در توصیف آزمون پرستاری کانادا، بخش‌های مختلف آن و توصیه‌های برای آمادگی بهتر در آزمون آغاز می‌شود که همین توضیحات برای تحصیل‌کردگان خارج از کانادا بسیار مفید و آگاهی بخش است.

سپس سه فصل مستقل (فصول ۴، ۶ و ۸) به معرفی سه آزمون کامل نمونه‌ای و آمادگی اختصاص یافته و در فاصله بین هر دو آزمون، پاسخ‌های آزمون قبلی با توضیحات کامل ارائه شده است. در پاسخ هر سوال، توضیح داده شده که چرا فلان جواب درست است و دیگران کامل یا دقیق نیستند. این توضیحات از این نظر اهمیت دارند که آزمون پرستاری که به صورت تستی برگزار می‌شود صرفا آزمون ارزیابی اطلاعات نظری افراد نیست بلکه جنبه‌های عملی بحث را مورد توجه دارد و لذا پاسخ‌های تحلیلی در میان جواب‌ها وجود دارد که بنا بر دلایلی بر سایر پاسخ‌ها ترجیح دارد و در واقع، پاسخ‌گو باید از ذهن تحلیلی در انتخاب پاسخ درست برخوردار باشد. مثلا ممکن است در میان چهار پاسخ یک پرسش، سه جواب درست موجود باشد اما یکی از این جواب‌ها درست‌تر از بقیه است و تنها یک پرستار دارای حضور ذهن و دارای تجربه کاری می‌تواند تفاوت اینها را درک کند و بهترین را انتخاب کند.

هر آزمون از دو بخش اصلی تشکیل شده: بخش پرسش‌های موقعیت-محور Case-based Questions و بخش پرسش‌های مستقل Independent Questions. در اولی یک سناریو کوتاه در قالب یک پاراگراف چند خطی تشریح شده و سپس ۳ تا ۵ پرسش مرتبط با این سناریو پرسیده شده است. هدف بیشتر این است که با شبیه‌سازی یک موقعیت واقعی، اطلاعات و آمادگی فرد و قدرت وی در تجزیه و تحلیل موقعیت و نتیجه‌گیری ارزیابی شود. در بخش دوم سوالات مستقل و پشت سرهم آمده‌اند و بیشتر از جنبه‌های نظری مباحث می‌پرسند. در واقع کتاب الگوی آزمون اصلی را در تعداد و نوع سوالات بازسازی کرده است.

به همراه کتاب، یک CD برنامه‌ای هم قرار داده شده که همان آزمون‌ها به صورت کامپیوتری در اختیار افراد قرار بگیرد تا اگر کسی خواست، به جای نسخه کاغذی، بر روی آزمون کامپیوتری که تشابه بیشتری هم با آزمون اصلی دارد تمرین کند.

کتاب که ویرایش دوم است و همین امسال (۲۰۱۱) منتشر شده نسخه تکمیل‌تر ویرایش اول (چاپ ۲۰۰۸) بوده و توسط انتشارات Elsevier Mosby و با مجوز انجمن پرستاران کانادایی در تورنتو منتشر شده است. این کتاب ۲۸۵ صفحه دارد و به همراه یک CD کامپیوتری به قیمت ۷۴ دلار و نود و پنج سنت (۷۵ دلار) کانادا قیمت‌گذاری شده که در سایت‌هایی نظیر آمازون می‌توانید آن را ارزان‌تر تهیه کنید. همچنین در کتابخانه‌های عمومی در کانادا می‌توانید این کتاب را با کد دیویی ۶۱۰٫۷۳۰۶۹۲۰۹۷۱ MOS 2011  یا نزدیک به این کد یافته و به امانت بگیرید.

یادآوری می‌شود که کتاب، ۵ نفر ویراستار دارد که دو نفر اصلی از کالج پرستاری جورج براون تورنتو هستند و پنج تن از اساتید برجسته این رشته در کانادا هم کتاب را از نظر علمی مورد بازبینی قرار داده‌اند.

معرفی کامل‌تر کتاب را در این آدرس www.parscanada.com/_1466 مطالعه کنید.

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

اعظم حضرتی

(0) دیدگاه خوانندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

مهاجرت به کانادا | مهاجرت به آمریکا | گرین کارت آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری | مهاجرت نیروی کار | اقامت کانادا | اقامت آمریکا | دانمارک | مهاجرت به دانمارک | تحصیل در کانادا | تحصیل در آمریکا | نرخ ارز | مهاجرت به کانادا | ماهنامه پرنیان